Počítadlo |
|
Posledni videa |
|
|
Oznámení - Velmi důležité! |
Vítejte na webu Renegade.
Registrací a přihlášením získáte přístup k dalším funkcím, videogalerii a plánovaným akcím.
Byly promazány všechny neaktivní účty, které se nepřihlásili alespoň jednou v roce 2011... komu účet nejde je nutná opětovná registrace! |
|
Školení taktiky 2011 |
Začátek školení byl ve znamení označení frekventantů čísly a dochvilnost se trestá klikováním – výborně. Jakýkoli jiný postup by připomínal letní tábor. V určeném prostoru jsme rozhodili stany a šli na první nástup. Jako první je připravena teoretická příprava na radiovou komunikaci, hned nato topografie. Výborně zvolené obory jejich souvislost je praktická a náročnost nízká, takhle se má rozjíždět velká hra. Praktické terénní odzkoušení rádia RF10, ukázka směrových a závěsných antén plus posílání reportů včetně kódování je jen třešnička na dortu prvního dne. Jdeme mrznout do dalšího rána a doufat, že vstaneme vyspaní.
Sobotní ranní budíček připomínal přepad zásahového oddílu, překvapení to nebylo, snad jen pro ty co čekali, že školitelé budou zpívat. Pár desítek sekund a jde se na rozcvičku. Sakra, zde je pořádně vidět ta nadváha a měsíce probdělého času u PC, ani nevím, jak jsem to přežil. Trocha běhu, kliků a opičí dráha a já jsem hned jako starý tuberák. Ti hoši jsou na nás hodní, sem tam něco křičí, ale splývám s davem, takže není vidět (snad) že to sabotuju.
Následuje snídaně a oddychové sezení se školitelkou a její přednáškou o zdravovědě. Zde se naplno ukazuje propracovanost připraveného školení. Projektor ukazuje mnoho informací a přednášející bojovnice mluví a informuje, až se mi od tužky zvedá prach. Co je možné, je hned ukázáno prakticky na torzu nebo dobrovolníkovi z řad frekventantů. Pro potřeby projekce školitelé zajistili na opuštěné základně elektrický proud a potřebnou techniku s notebookem a datovým projektorem, zkušené lektory naverbovali z vlastních řad. Školení ve zdravovědě obsahuje základy několika oblastí s hlavním přikloněním k praktickému použití nejen v MilSim.
Jedna z mála drobností se vyskytla v této zdravotní sekci, kde bych ocenil informace o vybavení vlastní lékárny a teamové lékárny hned na počátku nebo uprostřed této zdravotní sekce, ke konci vždy chybí čas a pak se vynechává a zkracuje důležité části. Nicméně řazení bylo zvoleno kvalitně, první pomoc (úkony) má vždy přednost před materiálním vybavením (lékárna).
Teď začíná velká hra. Praktické ukázky poskytnutí první pomoci, včetně transportu raněného. Kdo čekal, že přednáška s figurínou nebo dobrovolníkem je vše, bude zklamán. Následuje operativní nasazení frekventantů ve čtyřech misích, kde 3 znamenají i transport. Školitelé přichystali 4 modelové situace, kde bylo potřeba jistit oblast, poskytnout první pomoc a následně i ve třech případech transportovat raněného. Výborně přichystané situační nasazení herců. Situace sice připomínala vhození neplavce do bazénu, avšak vždy byl přítomen školitel, který napověděl, popřípadě opravil konání, které bylo špatné. Praktické provedení školení ve zdravovědě bylo hodně vysoko nasazenou laťkou pro další disciplíny.
Odpolední cvičení patroly a přesunových formací, včetně manévrů se již plně rovnalo bojovému nasazení a to je vlastně to, proč tu všichni jsme. Ukazuje se, že součinnost 10ti lidí není až tak primitivní, avšak rada je na to jednoduchá: dril. A tak po několika opakováních a zvoláních „JDU“ – „KRYJU“ se už i zdá, že nás při nástřelu většinu nedostanou. Činnost patroly mi však připadá jednoduchá a jedná se opravdu o nácvik tohoto drillu v mateřské jednotce. Zde se prvně objevují mírné rozpory u školitelů například v pozici velitele. Chápu, že to není dogma, ale pro účely školení je lepší držet jeden standart.
CQB – dozvídáme se, že zakladateli jsou v podstatě SAS a že se jedná o nejkomplexnější množinu bojových úkonů – s tím můžu jen souhlasit. Základem je krytí cílové budovy snipery a přiblížení se ve „vláčku“. Skutečnou budovu napodobuje model sestavený na dřevěném prkně a špunty od limonád naznačují taktiku jednotky. Další pak máme model budovy s kolíky a páskou, zde se již trénuje prakticky. Trénuje se vstup do místnosti – čím dál se mi potvrzuje, že CQB je velmi složitá disciplína a laxní nazývání „kropiček mezi baráky“ jako CQB jako urážkou pro lidi, kteří opravdově vládnou tomuto řemeslu. Následuje i nácvik na skutečné budově a další přesvědčení, že samotné CQB je prostě pro další kurz, respektive pro mnoho hodin trénování. Zde se naplno ukazuje, že školitelé nejsou sjednoceni pro praktické ukázky a jejich demonstrace trochu váznou – na sdělené informace to však nemá vliv, vše je o tom to natrénovat respektive se domluvit předem.
Cvičení CQB se protáhlo až do pozdního večera a tak následující demonstrace pozorovacího stanoviště proběhla zrychleně. Školitelé připravili skutečné pozorovací stanoviště vykopané v zemi a důkladně zamaskované. Frekventanti tak mohli zkusit skutečnou polohu pozorovatele a odzkoušet i instalovaný monokulár včetně obdivu přiloženého Dragunova. Proběhlo i krátké školení v kreslení jak sestavit pozorovací plánky.
Na večer byla připravená ukázka práce na kontrolním stanovišti. Zde frekventanti jen přihlíželi a školitelé předvedli, jak se provede kontrola posádky vozidla i samotné vozidlo. Včetně násilného vysednutí posádky.
Noční bojovka byla po dohodě s frekventanty zrušena a nahrazena diskuzí u ohně v přítomnosti teplého čaje. Výborný nápad byl i zrušení ranní rozcvičky, škoda jen že ne všichni o tom věděli a tak někteří již v 0600 čekali ve výstroji další přepad. Někteří dobrovolně svojí rozcvičku provedli.
Třetí den zahájili kombat signály sestavené školiteli podle vzoru armád NATO, zde již panovala příjemně uvolněná atmosféra, dokonce jsme stanovili i několik nových signálů, například koloběžka. Hned nato navazoval kurz maskování včetně provedení praktického zamaskování, kdy se frekventanti skoro proměnili v keříky a stromky.
Následovaly konečně ostré střelby z airsoftových zbraní na modelu budovy sestavené z pneumatik, prken a pásky. Pracovalo se ve dvojicích a likvidovalo cíle uvnitř prostoru, včetně sebevražedného atentátníka. Každým dalším průchodem šlo vidět zlepšení na frekventantech a snad i mírné náznaky přežití takového konfliktu. Zlepšovala se sehranost a celková gramotnost provedeného zásahu.
Finální školení pak probíhalo zase s nabitými zbraněmi a jednalo se o cvičení taktiky družstva při postupu v patrole a hlavně reakci na nástřel. Cílem bylo ujít asi kilometr a v několik místech se nechat nastřelit nepřítelem, přibít ho palbou k zemi, provést obchvat a zničit jej. Tohle cvičení začalo být ke konci trochy rozsynchronizované vlivem nejednoty školitelů. Hold vždy je několik možností jak danou situaci řešit a 3 školitelé na jedno družstvo po čase vytvořili menší zmatek, takže jsem například jako zástupce velitele skončil u něj místo u svého Brava a kulometná skupina se nám dokonce snad i někde ztratila.
Na konci školení pak proběhl malý brífinko-pokec, společné foto a valilo se dom.
Závěr:
Školení se svým zaměřením snažilo poskytnout komplexní výcvik military airsoftového družstva od úplných základů s cílem zlepšit kvalitu airsoftu v České republice a sjednocení určitých prvků na bitevních polích. Zvolené oblasti byly vybrány velmi vhodně a ve většině případů následovalo praktické cvičení a ověření nabytých znalostí. Taktéž jejich obsah byl vyčerpávající. Rušivých vlivu bylo minimálně a kvalita školitelů je nepopíratelná. Školení probíhalo celkově v přátelském duchu, snad jediná vada na kráse byla v nočních teplotách, které dokonce stály jednoho frekventanta kompletní účast.
Soli (č. 17) |
Komentáře |
#1 |
dne April 16 2011 12:36:58
#2 |
dne May 05 2011 09:22:16
#3 |
dne May 19 2011 03:48:40
#4 |
dne May 21 2011 08:27:22
#5 |
dne May 26 2011 06:04:59
#6 |
dne June 07 2011 09:01:20
#7 |
dne June 13 2011 10:23:16
#8 |
dne June 18 2011 11:06:13
#9 |
dne June 25 2011 03:09:50
#10 |
dne June 25 2011 03:33:01
|
|
Kdo je on-line |
Hosté on-line: 6
Členové on-line: 0
Registrovaní členové: 68
Nejnovější člen: multirate
|
Nejvíce příspěvků do fóra |
Taz
| 225 |
Soli
| 217 |
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl a je, tak má být to, co je a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ Jan Werich | |